دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران گفت: پلیس در تمامی شرایط پیشتاز در برقراری امنیت روحی و روانی مردم و ارائه خدمات بی وقفه در مبارزه با بحران ها و ناهنجاری اجتماعی است. 

به گزارش آوای خزر، سرهنگ ولی الله گنجیان با اشاره به این که پلیس همراه در خدمت برقراری نظم و امنیت جامعه است، گفت: پلیس علاوه بر وظیفه ذاتی خود در جهت پیشگیری ، مهار و کنترل بیماری کرونا همکاری های لازم را با مسئولان بهداشتی و درمانی داشته است .

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران، تصریح کرد: با ورود این ویروس منحوس به کشور، ماموران کلانتری ها، پاسگاه ها و یگان امداد به طور شبانه روز و بدون حتی کوچکترین وقفه ای در برقراری نظم و امنیت تلاش می کنند تا خللی در امنیت و احساس امنیت که پایه و اساس همه نیازهای جامعه است، وارد نشود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در برخورد با سودجویان، فرصت طلبان و محتکران اقلام بهداشتی هیچ گونه اغماضی نخواهد کرد گفت: در این مدت عوامل انتظامی در کلانتری های استان موفق به کشف 53 هزار عدد ماسک، 4 هزار بطری مواد ضدعفونی کننده و 300 هزار تیوب ژل بهداشتی شدند .

گنجیان مقدم با اشاره به کاهش 53 درصدی جرائم خشن در استان نسبت به مدت مشابه در ایام نوروز سال گذشته به شعار نوروزی پلیس در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: پلیس معتقد است که امنیت و سلامت خواسته همه افراد جامعه است و پلیس با همکاری و مشارکت مردم و سایر نهادهای جامعه در این مسیر تلاش کرده و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نحواهد کرد.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران با توجه به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و اهمیت خودمراقبتی از طریق کاهش تردد شهروندان در معابرعمومی، از خانواده ها و هم استانی های عزیزخواست: در روز طبیعت از هر گونه تجمع و حضور در پارک های جنگلی خودداری کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اجرای این طرح مستلزم مشارکت و همکاری همه آحاد جامعه و نیازمند یک حرکت و کار جهادی بزرگ است که ما باید با همدلی و همکاری همه مردم است و مهمترین مسئولیت برای پیشگیری و غلبه بر ویروس کرونا در خانه ماندن است .

سرهنگ گنجیان درپایان با اعلام آمادگی کامل پلیس پیشگیری استان برای ماموریت روز 13 فروردین، به شهروندان توصیه کرد: هشدار ها و توصیه های مسئولان بهداشتی را جدی بگیرند و با ماندن در خانه خود در قطع زنجیره انتقال کرونا سهیم شوند.

انتهای پیام/1000

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: